Dag 19 - naar Italië

12 juni 2019 - Patras, Griekenland

Onze boot gaat om 7.05, vroeg op, dus.

Om 6.30 kopje koffie aan de haven. Om 9.00 aan in Pireaus, om 9.17 ging onze trein naar Kiato. We liepen het station binnen, terwijl de trein binnen reed. Instappen, wegwezen. Tijdens de rit wordt de trein schoongemaakt. Dat was vandaag geen probleem, er zaten maar weinig mensen in. Maar vorige week in de bomvolle trein van Paliofársalos naar Athene gebeurde dat ook gewoon...

Op weg naar de Peloponnesos rijdt de trein een mooie route langs de zee. We hebben airconditioning en merken er weinig van dat het buiten 30 graden is.

In Kiáto moesten we overstappen op de bus omdat de spoorlijn nog niet klaar is. Mooie bustocht langs plaatsen waar we 21 jaar geleden gewandeld hebben. We zagen zelfs de spoorbrug die we met onze zware rugzakken (met tent) overstaken. Iets wat we nu niet meer in ons hoofd zouden halen: Nadat er treinen van beide kanten over de brug waren gegaan, durfden we het wel aan om van biels naar biels naar de overkant te gaan (het ging wel om een boemeltje op enkelspoor, hoor)

Om 18.00 vertrekt onze boot naar Bari, waar we morgen om 8.00 aankomen.

Het inschepen was een beetje een farce. We stonden als enigen bij het bordje 'Embarkation'. De gendarme keek op zijn horloge, constateerde dat het vier uur was en we mochten door. De pijlen leidden ons naar een rond, rood bord met een witte streep in het midden ⛔, daar moesten we, enigszins twijfelend, door. Vervolgens bagage door de scanner en naar buiten waar een bus stond te wachten. De vrouwelijke chauffeur wees ons naar het schip en verwachtte dat we daar naar toe zouden lopen. De dame, die onze bagage gescand had, was het daarmee niet eens, zodat we even later als enige passagiers naar de boot werden gereden. Aan boord bij iedere roltrap een knipmes die ons verder wees.

We zitten vannacht op vliegtuig stoelen, ben benieuwd hoe dat bevalt.

1. Phyllis:
    12 juni 2019
    Oef, lange reis en vooral nacht? Maar ook weer een mooi verhaal! Ik geniet mee🤩
  2. Phyllis:
    12 juni 2019
    Enne.....gow to Bari, pingelinge, pengelenge zingen onderweg hoor!🎼🎹
  3. Annemieke:
    Geen paspoortcontroles meer?
  4. Phyllis:
    12 juni 2019
    Nou krijg ik dat liet niet meer uit mijn 😭
  5. Mia en Elio:
    13 juni 2019