Dag 2 - Wenen

26 mei 2019 - Wien, Oostenrijk

De nachttrein naar Wenen vertrok met 70 minuten vertraging. Ik heb niet heel vast geslapen, want de wagon schommelt, trilt en schudt. Als de trein door een bocht gaat, word je naar het hoofdeinde of voeteneinde van je bed  geduwd.

Werd om 7.00 wel lekker uitgerust wakker.

De douche in de couchette krijgen we niet aan de gang. Ongewassen en ongeschoren Wenen in dus. Wel lekker ontbijtje.

Vlak voor Wenen deed de douche het ineens. Waarschijnlijk waren we te vroeg geweest.

Uiteindelijk had de trein maar 10 minuten vertraging bij aankomst.

Mooie wandeling gemaakt door de Innere Stadt en koffie gedronken in koffiehuis (check).

Corry had het idee om van Haupt Bahnhof naar West Bahnhof, waar ons hostel is, met de trein te gaan omdat onze kaarten vandaag toch nog geldig waren:  3 treinen, twee uur. Lopen zou een halfuur geweest zijn, maar dit was leuker en makkelijker dan lopen.

Vanmiddag met een 24-uurs kaart voor openbaar vervoer met metro's en bussen naar Kahlenberg (uitzichtpunt, toeristisch, snel weg) geweest en en in Grinzing naar een Heurige (check). Witte wijn uit een Heuriger (speciaal bierpul achtig wijnglas) en een bekend Weens gerecht 😀

Vanavond naar een concert van een minder bekend Weens salonorkest, met Steh Geiger. Zij speelden, onder meer, een spetterende Czardas van Monti.

Omdat de Oost Europa route toch wel lastig lijkt te worden, besloten om morgen door te reizen naar Budapest. Onlangs zijn er nog treinen uit de vaart genomen omdat er te weinig belangstelling was.

1. Annemieke:
    27 mei 2019
    Nu al zoveel indrukken!!. Het weer ziet er goed uit.
  2. Margreet:
    27 mei 2019
    Leuk! Door naar Boedapest! Ook zeer de moeite waard! Koester er goede herinneringen aan ! Veel plezier gewenst !
  3. Kina:
    27 mei 2019
    Ik vind meerdere plekken om te reageren. Misschien dat jij het daarom niet kon lezen Corry 😎. Zal op deze plaats verder gaan 🤗