Dag 20 - Bari - 44 jaar getrouwd

13 juni 2019 - Bari, Italië

Gisteravond aan boord gegeten. Prijs viel erg mee. We hadden een half flesje Oreinos Helios (bergzon). Weer zo'n lekkere wijn, gemaakt van Sauvignon Blanc en Moschatofílero, van de Peloponnesos. Wat een aangename combinatie is dat toch: fruitig, citrus en exotische vruchten. Ik ga proberen of ik in Nederland zo iets kan vinden. Ik had nooit zo'n goed gevoel bij de Griekse wijnen, maar dat is nu heel anders.

We mochten met zeven passagiers ongeveer 100 vliegtuigstoelen bezetten en hadden dus ruimte genoeg. Om 23.30 en om 2.45, toen de boot een tussenstop maakte bij  Igoemenítsa en Korfóe, werden we wakker gemaakt door ongeveer 80 luidruchtige vakantievierders. Rond 4 uur ging er zeer langdurig een wekker, die niet gehoord werd door de eigenaar. Tegen verwachting toch nog goed geslapen en ik werd om 7.15 wakker, stijf en met een pijnlijke nek. De zee is zo rustig dat je nauwelijks merkt dat de boot vaart. Tijdens het ontbijt zag ik dolfijnen.

Om10.00 uur, na 16 uur varen, kwam onze boot aan in Bari. Op weg naar ons hotel, liepen we door een mooie, authentieke wijk: het leven op straat is hier zo leuk. Bij de koffie zie ik al mooie flessen Primitivo op de lijst staan 😁

We beginnen wel een beetje moe te worden van hete steden. Het is hier weer 27 graden. Wij worden bruiner en onze kleren steeds bleker.

Na een koele douche, het regelen van de treinreserveringen voor de volgende dagen en als beloning een glas Primitivo aan de haven, zijn we weer helemaal reisvaardig.

44 jaar geleden was het ook zo heet. Corry's mooie witte schoenen zaten onder het gesmolten teer van de straat.

We hebben besloten onze plannen aan te passen. Corry zat in Thessaloniki een beetje met de Interrail app te spelen, en ontdekte dat je 'vrij makkelijk' naar Sicilië kunt reizen. Onze vrienden Mia en Elio hebben een huis op Sicilië, dus er werd wat heen en weer geappt en... Ze zitten daar momenteel en we zijn welkom een paar nachten langs te komen. Dat betekent dat we van Bari naar Messina moeten zien te komen en vandaar heel Sicilië over naar Marsala. Dat kost extra tijd en daarom zullen we Cinque Terre links laten liggen (we hoorden dat het ook erg toeristisch is geworden en ook trappen lopen hebben we al veel gedaan) en we weten ook nog niet of we daarna in Bretagne of ergens anders (Tirol ?) zullen gaan wandelen. We gaan het wel zien. Dat is het leuke van deze manier van reizen.

Morgen eerst maar richting Villa San Giovanni aan de straat van Messina. We hebben een hotel aan het strand.

Vanavond chique gegeten bij restaurant Murat, op het dakterras met mooi uitzicht over de stad en de haven. We ontmoetten een aardige mijnheer uit Cape Cod en twee Nederlandse vrouwen. Heel gezellig.

1. Loes:
    13 juni 2019
    Cinque Terre is wel heel andere kant op dan Sicilië! Sicilië is ook weer bijzonder, anders dan rest van Italië. Ben benieuwd ......
  2. Bertus:
    13 juni 2019
    Beste Jan en Corrie,
    Wat een ongelooflijk toeval dat jullie allebei op dezelfde dag 44 jaar getrouwd zijn.🥴
    Ik zit zit hier met een Lidl wijntje met een prettige combinatie van wc eend en afwaswater. Maar ik breng graag een toast op jullie uit. Gefeliciteerd ook namens mijn moeder die ik net in de traplift heb gehesen op weg naar hogere sferen.
  3. Angela van Etten:
    14 juni 2019
    Zijn jullie 44 jaar geleden ook op huwelijksreis geweest? Gefeliciteerd met jullie reis van 44 jaar samen! Het is erg leuk om dit stukje via jullie reisverhaal een beetje mee te kunnen reizen.
  4. Jan de Klepper:
    14 juni 2019
    44 jaar geleden kampeerweekje bij boer Broekman in Koekange. We kochten daar onze klompen en woonden een geitenkeuring in de regen bij 😂
  5. Kina:
    14 juni 2019
    Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag! Je maakte een vergelijking met 44 jaar geleden, maar hier was het gisteren druilerig met een spatje zon: helaas geen zomertemps!
  6. Kina:
    14 juni 2019
    P.s. volgend jaar groot feest: jullie 45 jaar, Hans en ik 5...verschil moet er zijn🤣♥️
  7. G en P Acket- van der PLas:
    Hoi Corry en Jan,
    Wij feliciteerden gisteren bij jullie leuke foto. Aangekomen????? Misschien even laten weten aan ons. Fijne tijd......
  8. Hans Sluijs:
    14 juni 2019
    Gefeliciteerd met die 44 jaar.
    Ik lees nu pas voor het eerst jullie blog, wat a shame. Ik dacht nl. dat ik steeds een mailtje zou krijgen als er iets gepost werd. I begreep het al niet. Dankzij jouw reactie gisteren Corry op mijn mailtje ben ik gaan zoeken. Ga nu jullie avonturen teruglezen, tijd zat, en hier veel regen!
  9. G en P Acket- van der PLas:
    14 juni 2019
    Groet...zijn onze e-mails aangekomen?????
  10. Hk:
    14 juni 2019
    Gefeliciteerd met deze 44 prestatie. Nu je chinque terra overslaat, mis je wel een topwijn. Hou jij toch niet zo van. Hou de maffia in de gaten op Sicilië. Misschien willen ze wel een fluit bij Corry bouwen. In het woord maffia zitten al de mi en de fa verborgen. Ik hoor het wel.
  11. José:
    16 juni 2019