Dag 25 - onderweg naar Genua

18 juni 2019 - Genua, Italië

Heerlijk geslapen in onze koele hut. Het is een heel rustige zee. De boot schommelt niet. Aan dek is de temperatuur aangenaam (ca. 25 graden) maar door de zon houd je het er niet lang uit. We zijn blij met onze e-readers om de dag door te komen. Er is weliswaar een bioscoop aan boord, maar daar hebben we geen behoefte aan, bovendien wordt hij Italiaans gesproken... ( Had een goede oefening kunnen zijn).

Het zwembad is leeg, maar je kunt er rustig uit de zon zitten. Tussen Corsica en het vaste land van Italië, varen we langs allerlei kleine eilandjes.

Aangekomen in Genua, moesten we nog wel even naar het hostel. Omdat de temperatuur wat koeler was dan we gewend waren, de afgelopen week (25 graden) gingen we lopen.

Nu blijkt Genua op een aantal heuvels te liggen en op een gegeven moment gingen we langs een eindeloze trap naar boven. Verkeerde heuvel! Weer naar beneden en de volgende (minder hoge) heuvel weer naar boven. Als je dan al je bagage bij je hebt, is 25 graden toch wel warm.

Aangekomen in ons hostel, dat in een rustige wijk ligt, hoorden we dat Adji vanmiddag voor zijn C-diploma is geslaagd. We zijn trots.

We vonden een heerlijk klein restaurantje waar we als primo risotto met zeevruchten namen en als secundo een zalige, rijke vissoep. De maaltijd werd afgeblust met een halve liter witte huiswijn. Panna cotta met bosvruchten toe, en dan die heuvel weer op. Als jullie een keer en Genua zijn, kan ik dit restaurant van harte aanbevelen.

1. Loes:
    19 juni 2019
    Ik ben nog nooit in Genua geweest, maar als ik er ben hoor ik graag waar ik die visrisotto en -soep kan eten!
  2. Hk:
    Buikje er nu af, Jan.
  3. Jan de Klepper:
    Buikje?
  4. Margreet:
    21 juni 2019
    Jee , wat een trappen😜herinneringen aan de trappenwanding langs de Amalfikust! ( wandeling) . Gefeliciteerd met het behaalde succes van Adji!