Dag 4 - Budapest

28 mei 2019 - Boedapest, Hongarije

Vannacht de klok rond geslapen en daarna heerlijk thee gedronken in de tuin van het (prettige) hostel.

Vervolgens ons weer in het OV gestort. Bij de metro controleerden ze kaartjes, die we niet hadden. De gendarme sprak geen Engels en geen Duits en geloofde duidelijk niet dat we 65+ waren. Later bleek dat zwaaien met paspoort voldoende was. Budapest heeft overigens een perfecte infrastructuur voor openbaar vervoer. Sommige trams zijn 40 jaar oud, maar er is ook hypermodern materieel.

Op het hoofdstation geprobeerd de trein voor morgen te reserveren. Niet gelukt. De spoorlijn tussen Budapest en Belgrado is in onderhoud en er rijden geen treinen. Nu begrijpen we ook waarom de directe trein van Wenen naar Belgrado niet rijdt. Daarom maar de Flixbus geregeld, morgen om 12 uur. Hoef ik niet om vijf uur op.

Één van de dingen die je zeker gedaan moet hebben in Budapest, aldus de medewerkster van het hostel, is een Spa. Dat is ook mineraalwater, maar dan een heel zwembad vol. In feite zelfs een heel aantal zwembaden met allemaal verschillende temperaturen. We hebben vanmiddag dus rondgehangen in Gellért Spa. Heerlijk ontspannen in een prachtige omgeving. Lekker 🍺 na afloop.

Één probleempje hadden we toen Corry nog even in het stoombad wilde blijven hangen, dat ik toch wel erg heet vond. We hadden bij het buitenbad afgesproken, maar door een enorme onweersbui zijn we elkaar wel een half uur kwijt geweest.

Nog even over de befaamde kettingbrug gelopen.

Daar kwam Corry erachter dat we een stuk bagage misten... Het tasje met de zwemkleding... Wat nu?

Terug naar Gellért, met een van de vele trams waar we gratis mee mogen rijden.

En ja hoor.... Het hing nog gewoon aan de "bier"stoel. Een beetje logisch was dat wel: opgehangen door Corry, niét meegenomen door Jan. Logisch hè?

Vanavond lekker gegeten in de Joodse wijk. Weer zo'n lekkere lokale wijn.

1. Ariane:
    28 mei 2019
    Corry is het water aan het dirigeren.....
  2. G en P Acket- van der PLas:
    28 mei 2019
    28 mei 2019,
    Dat is genieten, zeker? In ieder geval wel een goed en leuk verhaal! Geniet maar lekker verder, pas goed op elkaar en….. beste groeten voor samen van G & P
  3. Kina:
    29 mei 2019
    Jullie samenwerking is bijzonder...mooie foto van het zwembad !
  4. Annie:
    29 mei 2019
    Superleuk om te lezen. Leuke belevenissen en verrassingen als treinen dan niet gaan b.v. Heerlijk vrij voelt het ondanks dat toch. Budapest vonden we ook een erg mooie stad. En daar lekkere biertjes gedronken. Geniet ze.