Dag 5 - naar Beograd

29 mei 2019 - Boedapest, Hongarije

Voor een luttel bedrag heb ik kans gezien de reclame van onze blog te verwijderen zodat jullie daar geen last meer van hebben.

Corry heeft inmiddels een overnachting geregeld in Beograd.

Ons spirituele hostel in Budapest was heel aangenaam. Kamers hebben geen nummers, wij sliepen in Lavender. Overal Buda's en Ganesha's en Tibetaanse vlaggetjes. Alleen die geur van wierook bij de balie hoeft voor mij niet. Hier mis ik Job.

Bij de grens met Servië, we hebben nu de EU verlaten, een ouderwetse paspoortcontrole. Iedereen de bus uit, in een lange rij langs een loketje op navelniveau. Af en toe een harde knal, waarvan ik dacht dat iemand een oormerk kreeg, maar dat bleek een oorverdovende stempel te zijn. Wij kregen er niet een.

Dat was bij het verlaten van Hongarije. 300 meter verder stonden we weer stil. De paspoorten werden nu ingenomen door de hostess in de bus. Nu was de controle in vijf minuten gebeurd (!) en hadden we een, niet zo fraaie, stempel.

Ruim een uur oponthoud.

Tijdens het wachten bij de grens heb ik per ongeluk mijn concept verhaal van vandaag gepubliceerd. Inmiddels verwijderd, maar jullie hebben nu wel en mailtje te veel ontvangen en de indruk gekregen dat ik verdwaald ben. Sorry.

Na zes en een half uur bussen in  Beograd.

Het hostel vinden was een beetje lastig omdat alle straatnamen in het Cyrillisch zijn. Met een beetje hulp van Google toch gelukt.

Het eerste dat ik ruik in het nieuwe hostel is...... Wierook. Maar de kamer die we hebben kost nog geen € 25 per nacht en is prima.

Er werd ons ook direct afgeraden morgen met de trein verder te gaan: 'waste of time'.

Zo meteen met een Servisch wijntje en een hapje langs de Donau ons plan voor morgen trekken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Kina:
    29 mei 2019
    Hoe moeten jullie nu verder dan? Ben heel benieuwd naar het vervolg!
  2. Jan de Klepper:
    Wij ook
  3. Annemieke:
    29 mei 2019
    Contact gehad in de bus? En in welke taal ?
  4. Margreet:
    29 mei 2019
    Onze reis toentertijd ging ook naar de grens met Servië ( net niet over ) . Mensen reden toen af en aan met tanks vol benzine: gouden handel in de Balkanoorlog . We sliepen op wen groot terrein van een psychiatrisch ziekenhuis en zongen daar voor de bewoners . Het was heel heet die zomer, 40 graden toen in Boedapest . Niet getramd , maar wel met de metro .... waar ik dan mijn tent droeg , naast mijn rugzak ...., nu benieuwd naar jullie volgende rit/trip. Veel genoegen!
  5. Jan de Klepper:
    29 mei 2019
    Met Corry, vooral in het Nederlands. In de trein heb je meer contact.
  6. Marthe:
    30 mei 2019
    Nou gaaf hoor, veel plezier!