Dag 6: Siena

26 september 2022 - Siena, Italië

Lekker geslapen in ons hutje. De buren vertrokken vroegtijdig… met het nodige gewiebel. Tijdens het ontbijt, dat bij de prijs is inbegrepen (en behoorlijk uitgebreid), is Corry al hard bezig met het boeken van volgende overnachtingen. Na Siena gaan we naar Ostia en Tarquinia, maar daarover later meer.

Na het ontbijt zijn we naar station Siena gewandeld. Vandaag geen treinreis op het programma, maar je moet via het station om hogerop te komen: Met tien (!) roltrappen kom je van het station in de stad.

Siena is een mooie stad met indrukwekkende hoogtepunten en heel mooie achteraf straatjes, maar ook weer overlopen door toeristen. We hebben ons vooral tot de achteraf straatjes beperkt. Ook de achteraf gelegen Fontebranda, een middeleeuws waterbassin om regenwater op te vangen. Na drie uur lopen waren we moe en hebben we heerlijk geluncht in een heel rustig restaurant. Ik had paccheri pesca, een grote pasta met veel soorten zeevruchten, en Corry had Orechiette en allebei een lekker glas Vernaccia.

Toen maar weer naar ons hutje waar we rond drie uur doodmoe aankwamen. Corry zei: ‘ik doe niets meer’ en dat is redelijk bijzonder.

Later Focaccia, brood met pesto en een fles Vernaccia di San Gimignano, waar we morgen naar toe willen. Gescoord bij de Coop: erg lekker, veel fruit: limoen, abrikoos, mineralig.

Vanavond na onze maaltijd over het terrein gewandeld. Het is mega groot, ik schat dat er zo’n 200 campers tussen de bosjes verscholen staan. Ze staan hutjemutje opgesteld.

1. Ariane:
    26 september 2022
    Die kathedraal is schitterend! In Nl verkopen ze btw ook heerlijke wijn bij de Coop.
  2. Jan de Klepper:
    Ze hebben een erg lekkere Sauvignon Blanc: Villa Maria
  3. Corry:
    26 september 2022
    Dat is bij de Jumbo, Jan!
  4. Ariane:
    Hahaha. Veel plezier nog jullie!! 🙂
  5. Annie:
    26 september 2022
    Mooie stad en mooie kathedraal. En zo te zien mooi weer. En wat nog veel toeristen.
  6. Hanny de Kort:
    26 september 2022
    Het klinkt allemaal lekker (het eten/drinken) en prachtig (de omgeving/gebouwen) en ja druk, maar als iets heel erg mooi is willen veel mensen dat zien. Het zal morgen in San Gimignano denk ik niet anders zijn. Kijk maar omhoog naar al die leuke schoorstenen met hun eigen verhaal. Veel plezier👋👋