Dag 7: San Gimignano

27 september 2022 - Siena, Italië

Vanmorgen heeft Corry eerst de was gedaan in de wasmachine van de camping (best handig, al liggen we vanavond nog steeds onder de waslijn…). Daarna naar het station gelopen en de trein naar Poggibonsi genomen. In Poggibonsi hebben we bijna een uur voordat dat de bus naar San Gimignano vertrekt en het regent, dus koffie. Corry heeft veel bekijks met haar korte broek, die ook niet direct de hoofdprijs in de Haute Couture verdient, maar wel lekker is om in te wandelen.

Aangekomen in San Gimignano regende het nog steeds. Het stadje is heel bijzonder en behoorlijk druk. Leuke winkeltjes met leuke producten, mooie gebouwen en straatjes. Geluncht met pizza en pasta (dat bevalt ons wel: ’s middags warm eten en ’s avonds brood met wijn) en daarna op stap. We liepen een mooie wandeling in karakteristiek Toscaans landschap met veel olijfboomgaarden en wijngaarden en steeds weer een ander zicht op San Gimignano, dat ook uit de verte zeer fotogeniek is. De steeds wisselende wolkenluchten maakten het ook verrassend en... Wij hielden het droog! Een heerlijke wandeling van ongeveer drie uur met prachtig weer.

Rond 16.30 kwamen we weer terug in het stadje en hebben we op advies van Annemarie het lekkerste ijs van Italië gegeten: mango en limoen/salie. Daarna terug met bus en trein. Toen de trein het station binnen reed, zei Corry: ‘staan we wel op het goede perron?’. Nee dus: rennen, trap af, trap op, net gehaald, hijgen met een mondkapje voor.

1. Annemieke:
    27 september 2022
    Prachtige foto heb je gemaakt van het stadje in de verte. Zo herkenbaar die torens. Dit brengt ons terug in de tijd, zo'n 20 jaar
  2. Margreet:
    27 september 2022
    Ook bij mij komen de herinneringen boven van onze ( wandel) reis in Toscane !
  3. Hanny de Kort:
    27 september 2022
    Hopelijk hadden jullie toch een prima temperatuur om in een korte broek te lopen; we zitten hier inmiddels bij 8 graden en regen te blauwbekken😣
  4. Loes:
    28 september 2022
    Mooi plaatsje hé! Jammer dat jullie Luca overgeslagen hebben en de kustplaatsjes daar: Lido de Camaiore, Forte dei Marmi, Viareggio. Vele zomers daar doorgebracht met veel plezier, ook vroeger met onze moeder.
  5. Phyllis:
    28 september 2022
    Zo herkenbaar, die torens! Toscane is prachtig, maar helaas wel erg toeristisch. Maar deze wandeling ziet er geweldig uit én lekker rustig!
  6. Renilde:
    28 september 2022
    Heerlijk! Ik ben jaloers......
  7. Corry:
    28 september 2022
    De afstanden zijn vergelijkbaar met toen in Engeland, Renilde, toen liep ik ook regelmatig op m'n laatste endje. Maar je weet 't... een goed maal en een lekker drankje maken alles weer goed.
  8. Ingrid Ranftl:
    1 oktober 2022
    Dat ijszaakje - ik ken het!
    Leuk om mee te reizen met jullie! En o wat klinkt het jaloersmakend… niet alleen vanwege het ijsje. Misschien is het wel vanwege die korte broek!