Dag 9 - naar Kalambáka

2 juni 2019 - Kalambáka, Griekenland

Het Joods museum, dat gisteren dicht was ivm sabbat, was vandaag onverwacht gesloten wegens gemeentelijke en Europese (???) verkiezingen - de datum 2 juni stond er expliciet bij...

Besloten naar het museum van de Romeinse Agora te gaan. Onderweg werden we overvallen door een enorme onweersbui. Ook weer een leuke ervaring. Museum en opgraving waren heel interessant.

Ik zeg zeer regelmatig: wat leuk dat we dit doen!

De teksten op de website van de Griekse spoorwegen kan ik niet lezen. Corry gelukkig wel, en het lijkt er op dat we naar Kalambáka kunnen komen. Gelukkig was het station vannacht niet afgebroken en staat de trein naar Paliofársalos op het bord. Daar overstappen naar Kalambáka. Beetje avontuurlijk: in de stationshal staat wel onze trein op een bord, maar niet het perron. Perron gevonden waar een trein staat: dat zal hem dan wel zijn. De routeborden in de trein werken niet. Gelukkig passagiers die ons helpen. De trein is net zo mooi versierd als de rest van de stad.

Langs de besneeuwde (!) Olympos Oros, de hoogste berg van Griekenland, waar de goden wonen, gereden.

Voor de overstap vroeg de conducteur aan andere reizigers ons te waarschuwen. Ze zijn zo bezorgd en behulpzaam. De trein naar Kalambáka was een dieseltje dat adembenemend walmde en continue toeterde. Wat een verschil met die sjieke ICE van de eerste dag.

Zeus slingert nog steeds zijn bliksems in het rond, maar door de herrie van de trein horen we geen donder 😜

Inmiddels aangekomen in onze luxe hotelkamer € 30 per nacht.

Vanavond geen wijn, maar even snel 🍕 met 🍺

1. Corry:
    2 juni 2019
    Thessaloníki was de plek waar ík heel graag heen wilde.
    Om de stad te leren kennen, en nog dichterbij de inhoud van het boek "the Thread" te kunnen komen.
    Onze wandeling door de bovenstad, langs de kade, langs het kerkje van Άγιος Νικόλαος ορφανός en tenslotte vandaag aan het museum onder de Romeinse Agora hebben daar inderdaad enorm toe bijgedragen!
    Heel bijzonder.
  2. Monique van Leeuwen:
    3 juni 2019
    Ha Jan en Corry,
    ik pik zo nu en dan een dagje van jullie reis mee; echt gaaf dat jullie dit doen!
    Tussen alle voorbereidingen van projecten/concerten en afscheidsfeestjes zijn jullie reisverhalen een leuke ontspanning. Geniet ervan samen! Het feestje voor Bastienne was zeer geslaagd, jullie horen later ongetwijfeld de verhalen. Goede reis verder en liefs uit Rotterdam