Dag 26: 70 op 1370 meter

16 oktober 2022 - Innsbruck, Oostenrijk

Vandaag is Corry 70 jaar geworden. Geen groot feest met veel gasten, gewoon samen met de trein de Brennerpas over.

Naar Trento hadden we gelukkig weer een trein in plaats van een bus. Door werkzaamheden rijdt er maar een enkele trein per dag en de rest bussen.

De trein van Trento naar Brennero maakt een schitterende tocht door de bergen.

In Brennero wilde Corry graag even uitstappen om een sneeuwengel (weet iedereen wat dat is?) te maken. Het is er 18 graden. Gelukkig kon e.e.a. geregeld worden met een stuk apfelstrudel.

Na de sneeuwengel door naar Innsbruck, waar we twee nachten blijven. Nu met een klein (heel luxe, met WiFi) regionaal treintje.

Innsbruck was ineens heel warm vergeleken met Borgo Valsugana en daar liepen we met onze zware rugzakken en truien.

Het hotel was een geheel nieuwe ervaring. Contactloos inchecken wat in de eerste instantie voor geen meter wilde lukken. Uiteindelijk kwam iemand vertellen dat Corry via sms een code had ontvangen en toen ging het vlot. Mooie, luxe kamer aan de Inn met een lekker bed, tv en koffiezetapparaat.

Een heerlijk mineralig glas Grüner Veltliner op een terras: ‘op de rest van het leven!’. Na vier weken Italië zijn we in een totaal andere wereld aangekomen. Het is hier keurig, netjes en duur.

Lekker gegeten. Een lekker stukje vlees met een Mittelburgenland Blaufränkisch, een erg lekkere kersenwijn met een eikenhout smaak.

Heerlijke panna cotta toe.

1. Willemijn:
    Leuke foto samen!!
  2. Annie:
    16 oktober 2022
    Hiep hiep hoera voor Corry. Bijzonder om je verjaardag een keer zo te vieren. En ook een bijzonder mooi getal. Geniet ze.
  3. Corry:
    16 oktober 2022
    Zie ook video... mijn mooiste verjaardagskado! 😘😘
  4. Hanny de Kort:
    16 oktober 2022
    Raadsel: Corry wilde een sneeuwengel maken en gelukkig kon eea geregeld worden met een apfelstrudel???? Heb je daarin liggen rollebollen?? ik kom er niet uit, maar leuk en knap dat je de sneeuwengel op je 70e verjaardag nog hebt gemaakt! En dankzij yoga moeiteloos overeind natuurlijk😉
    Wat een heerlijke dag was dit voor jullie weer met leuke foto’s. Een geweldige manier om je 70e. verjaardag te vieren🥳. Ik zeg: proost🍷
  5. Corry:
    16 oktober 2022
    Ai...foto sneeuw engel komt eraan
  6. G en P Acket- van der PLas:
    16 oktober 2022
    Heel, heel hartelijk gefeliciteerd met deze verjaardag en nog een boel jaren in liefde en gezondheid, Corry! Ook Jan proficiat met jarige Corry en samen nog een fijne avond met of zonder wijn, toch? Zo te zien kan deze dag niet meer stuk!
    Beste verjaardagsgroeten uit Maarheeze van G & P
  7. Kina:
    17 oktober 2022
    Ik weet niet wat een sneeuwengel is...