Dag 25: Rondlummelen

15 oktober 2022 - Borgo Valsugana, Italië

Vanochtend heel rustig de dag begonnen. Corry had zoete croissants gehaald. Het lijkt in Italië niet mogelijk gewone croissants te krijgen. Dinsdag hadden we op de markt erg lekker brood gekocht, maar dat was van een Zwitserse bakker.

Koffie op een romantisch terrasje in de schaduw boven de Brenta, de beek hier in het Val di Sella. Lekkere espresso, geluid van stromend water.

Gelukkig vond Corry achter in het dorp een trapje naar boven en binnen de kortste keren zaten we weer een meter of 400 hoger, zonder water. Boven het kasteel, dat we vanuit het dal steeds zien en waar we niet dichtbij konden komen (privé bezit), was een kapelletje met een bankje waar we ons meegenomen Focaccia aten.

Uiteindelijk hebben we op onze rondlummeldag zo’n 15000 stappen gelopen. Aan het einde van de middag op ons eigen terrasje nog even buiten gezeten tot het te koud werd (en zelfs een tukje gedaan).

Bij het avondeten weer een nieuwe lokale (Dolomiti) druif: de Nosiola, van Cantina Lavis. Erg lekkere witte wijn: fris met een zoetje.

Morgen verlaten we Italië en gaan we naar Oostenrijk.

1. Jan vd Poel:
    15 oktober 2022
    En nog 1 nachtje slapen en dan is onze Corry jarig!!
    Je wordt toch 70, hè? Dan zijn we weer leeftijdgenoten.
    Ik hoop dat je een heel mooie dag zult hebben, en alvast van harte gefeliciteerd!
    Veel liefs, ook aan Jan!
  2. Corry:
    15 oktober 2022
    Wat goed van je!
    Dankjewel voor je lieve felicitatie!
  3. Loes:
    16 oktober 2022
    Gefeliciteerd Corry! Mooie manier om je verjaardag te vieren, in twee landen, maar we missen wel de traditionele borrel …..
  4. Willeke:
    Van Harte Gefeliciteerd!
    Geniet van een 'rustige', memorabele 70ste verjaardag en fijn dat we er door de blog toch allemaal bij kunnen zijn!
  5. Hans Sluijs:
    16 oktober 2022
    Corry, van harte gefeliciteerd.
    En heel veel plezier nog met jullie prachtige avontuurlijke reis.
  6. Annemieke:
    16 oktober 2022
    Gefeliciteerd, een leuke manier om je verjaardag te vieren tijdens jullie reis.
  7. Josee:
    16 oktober 2022
    Gefeliciteerd Corry! Een extra fijne dag gewenst. ( dat kan haast niet gezien jullie leuke belevenissen van de laatste tijd, maar toch…👍😃)
  8. Bertus:
    Van harte gefeliciteerd Corry,
    Ook van Herman en Marian ( die had geen zin om het zelf te doen) 😩
    Krijg je veel visite 🤪
    Veel plezier vandaag
  9. Ineke Slagter:
    Gefeliciteerd Corry!
    Nog lekker weer in Italië zo te horen!
  10. Corry:
    16 oktober 2022
    Het lukt fantastisch om 70 te zijn... dag 1 is zeer de moeite waard.
    Dank voor alle felicitaties 😘😘😘