Dag 23: Fietsen

13 oktober 2022 - Borgo Valsugana, Italië

Voor ons vertrek had Corry in Opzij een artikel gelezen over Trentino en met name over de fietspaden in deze streek (800 km). Vandaag moest ik er aan geloven.

Toen ik Corry vroeg hoe laat de trein ging, zei ze: ‘tien over half tien, kwart over negen de deur uit’. Toen ik rond tien over negen mijn kaartje activeerde, zag ik dat de trein om 9.28 al ging. Geen tijd meer om af te wassen… lopen! Al met al nog 10 minuten voor vertrektijd op het station.

Met de trein naar Caldonazzo (20 minuten) waar we, na de koffie, fietsen hebben gehuurd. Eerst een stukje langs het Lago di Caldonazzo gereden en daarna richting Borgo Valsugana, vrijwel geheel langs fietspaden waar geen auto’s op mochten (landbouwwegen?). De appeloogst is in volle gang. Een heel mooie tocht met prachtig weer. Aangenaam in de zon, fris in de schaduw. ‘Thuis’ even een boterham gegeten en toen weer terug naar Caldonazzo.

We hebben fijne, lichte fietsen met 6 versnellingen, maar we hoeven niet veel te stijgen of te dalen.

Op de terugweg hebben we nog even het Lago di Levico aangedaan. Uiteindelijk hebben we ruim 50 km gefietst.

Rond 16.00 uur weer in Caldonazzo, op een terras beloond met lekker glaasje Mezzacorona (Teroldego druif) uit Trentino. Dronken we die niet met Edward en Margreet op Terschelling?

Daarna met de trein weer terug, en feest der herkenning: hier hadden we vandaag al eerder met de trein gereden én 2x gefietst. In ons vakantiehuis stond nog een restje risotto met een restje wijn.

1. Annie:
    13 oktober 2022
    Mooi daar. Wij waren ooit met de kids ook daar met de tent aan het Lago di Levico.
  2. Corry:
    13 oktober 2022
    We zagen daar inderdaad heel wat campings
  3. Loes:
    14 oktober 2022
    Prachtige foto’s van dat meer!
  4. Kina:
    14 oktober 2022
    Hee.. je hebt mijn fiets met het vlaggetje van de drentse fiets4daagse, hahaha!!
  5. Hanny de Kort:
    14 oktober 2022
    Wow wat een prachtige fietsomgeving!
    Echt schitterend🚴‍♀️
  6. Corry:
    14 oktober 2022
    Ik denk dat hij iets minder weegt, Kina: gewicht racefiets.
    Maar uit de verte zou je het zó denken
  7. Corrie Verkleij:
    14 oktober 2022
    Wat een geweldige afwisseling naast het vele lopen. Prachtige streek .