Dag 3: the Highway in Cinque Terre

23 september 2022 - La Spezia, Italië

De treinen rijden weer.

Omdat we nu een nacht minder hebben in La Spezia (we konden niet bijboeken) besloten we om vanmiddag eerst één van de Cinque Terre dorpjes te bezoeken en dan pas naar ons overnachtingsadres in La Spezia te gaan.

Vanuit het hotel wandelden we naar het station Genova Brignole waar we de trein naar Levanto namen. Mooie rit langs de zee met veel tunnels. Van Levanto namen we een trein naar Vernazza, dat een van de mooiste dorpjes van Cinque Terre moet zijn. Wij zagen vooral eindeloos veel toeristen en wilden er zo snel mogelijk weer weg. Corry bedacht dat we het pad naar Corniglia wel konden lopen en dat hebben we gedaan. Na een klein stukje klimmen kwamen we bij een aangenaam restaurant waar we heerlijk geluncht hebben. We hadden onze volledige reisbepakking op onze rug en ook geen lichte kleding aan, zodat de wandeling zwaar was. We hebben ook nog nooit zoveel mensen op een wandelpad gezien, maar de uitzichten maakten veel goed.

Daarna met de trein naar La Spezia en met twee bussen en een stukje klimmen naar ons appartement. Google maps heeft een heel goede functie om openbaar vervoer te plannen, maar vertelt je alleen niet aan welke kant van de weg je moet zijn bij een overstap.

Nu ik dit schrijf, liggen we lekker moe op ons bed. We weten nog niet wat we morgen gaan doen.

1. Corry:
    23 september 2022
    Die ansjovisjes waren onwijs lekker!
    Op 4 verschillende manieren klaargemaakt: gedroogd, in t zuur, in olie en kruiden en nog een smaakje.
    Niet voor niets heette het: sinfonia
  2. Annie:
    23 september 2022
    Super verhaal weer en mooie foto's. Cinque Terre hebben Hans en ik ook een keer bezocht en van dorp naar dorp gewandeld langs de kust. Super mooi.
  3. Hanny de Kort:
    23 september 2022
    Ja het is er prachtig hè? Jammer dat het zo
    toeristisch is geworden. Toen wij er waren klauterde Henk nog overal op dus het moet gauw 15/20 jaar geleden zijn geweest. Het gebied heeft grote indruk op ons gemaakt. Morgen rustig dagje genieten van de prachtige omgeving en staren over het water?? Slaap lekker!
  4. Loes:
    24 september 2022
    Dat is zo fijn hè dat je in Italië bijna overal lekker kunt eten! Maar dat ze daar nog aan mondkapjes doen, de schrik zit er blijkbaar nog goed in…..
  5. Renilde:
    24 september 2022
    Wij hebben met Cinque Terra dezelfde ervaring. We konden over de koppen lopen.
  6. Lisette:
    24 september 2022
    Ik ben er nooit geweest. Het ziet er prachtig uit.
  7. Marga:
    24 september 2022
    Leuk om jullie te volgen
  8. Harrie:
    30 september 2022
    Als je een kompas hebt, weet je welke kant je op moet en dus de kant van de weg. Oude padvinderstruc. Hoed op en gaan.