Dag 4: Genieten van een rustige dag

24 september 2022 - La Spezia, Italië

Vandaag hadden we een heel prettige vakantiedag. Bij het ontbijt had Corry vers brood gehaald met pecorino.

Daarna zijn we met de bus (25 min.) naar Portovenere gegaan. Portovenere, dat klinkt als een maritieme geslachtsziekte, werd ons in onnavolgbaar Italiaans aangeraden door de vader van onze huiseigenaar en blijkt een heel aangenaam stadje te zijn in de stijl van Cinque Terre, maar dan zonder het massatoerisme. Een leuke winkelstraat, mooie gekleurde oude huizen en een fort. We vonden een mooie rondwandeling boven de stad: lekker weer, stevige klim en dan mooie vergezichten, vrijwel geen andere wandelaars. Halverwege vonden we een refugio waar we ons verse brood aten met verse pesto en water. Wat kan het leven mooi en simpel zijn. De wijn misten we helemaal niet, nou ja een klein beetje dan en dat heb ik direct goedgemaakt nadat we weer in het stadje terugkwamen.

Vanmiddag lekker rustig aan gedaan, diner in ons eigen trattoria met een fles streekwijn.

Morgen gaan we naar Siena, we hebben daar een bijzonder overnachtingsadres.