Dag 23 - Mazara en Marsala

16 juni 2019 - Marsala, Italië

Na twee lange reisdagen mogen we nu een dag rustig aan doen.

Dit deel van Sicilië is behoorlijk vlak met veel wijngaarden en olijfbomen.

Vanochtend was het heerlijk koel met een lekker windje uit zee.  We zijn met zijn vijven naar Mazara del Vallo geweest, een mooi stadje ten zuiden van Marsala, dat ook bij Italianen redelijk onbekend is. Dario, een vriend van Elio die hier ook logeert, had speciaal voor de gelegenheid een oranje T-shirt met 'Holland' aangetrokken. Eerst een espresso gedronken in een heel leuke zaak waar je ook ijs en ijstaarten kunt kopen. Daarna door veel mooie straatjes gelopen.

Na een heerlijke lunch bij Mia aan de buitentafel met zelfgemaakte, volgens familierecept bereide Minestrone, pasta, kaas, ham en watermeloen en natuurlijk weer (een andere) Nero d' Avola een rustige middag in de tuin met een boek.

Rond 18.00 naar Marsala. Rondje door de stad gewandeld. Daarna naar het meest westelijke punt van het eiland. Daar wordt nog zout gewonnen door middel van verdamping. In een restaurantje aan zee erg lekker gegeten.

Ik had Panelle (gekookte en daarna gebakken koekjes van kikkererwtenmeel) en Busiate alla tarantina (een speciale spiraal pasta uit de streek).

We hebben nog ruim een week en beginnen na te denken over het eind van onze vakantie. Corry heeft voor morgen de boot naar Genua geboekt (22 uur varen). We denken erover nog een paar dagen in Noord Italië te gaan wandelen. Dat betekent dat we ook Bretagne links laten liggen (maar dat ligt ook wat ver uit de route).

1. Kina:
    16 juni 2019
    Verandering van spijs...hier bedoel ik de reisroute mee. Wat er niet verandert zijn de wijntjes en de wasjes 😀