Dag 30 - naar huis

23 juni 2019 - Nieuwerkerk aan den IJssel, Nederland

Gisteravond moesten we ineens spelletjes doen. Vier weken rondgereisd met ongebruikte spelletjes, maar.... Gezellig. Wordfeud met dobbelstenen😂

Vanmorgen om 8.00 rustig naar beneden gewandeld. Het was nog koel, maar het wordt hier 30 graden vandaag. Schoenreparatie hield zich goed.

In Domodossola aangekomen, was daar een feest, optocht met militairen (veteranen?). We begrepen er niets van en omdat echt niemand Engels spreekt, komen we er ook niet achter.

9.58 stoptrein van de BLS naar Bern. Een prachtige rit met indrukwekkende vergezichten. Dit is het ultieme treinreizen: met een stoptrein door de Alpen.

12.36 IC 6 van Bern naar Bazel. Tot nu toe loopt alles voorspoedig.

Vanuit Bazel met de ICE 296 naar Mannheim. We hebben hier geen gereserveerde plaatsen in zitten in een stilte coupé op een schwerbehinderte plaats. Maar die stoelen zien er best goed uit en met mijn halve zool ben ik ook wel een beetje 'behindert', vindt Corry.

Op het station van Mannheim een snelle Aziatische hap.

Als we uit Frankfurt wegrijden, zien we onze trein naar Amsterdam binnen rijden. We hebben een reservering voor die trein vanaf Düsseldorf en moeten daar overstappen. We rijden 295 km/uur dus dat moet goed komen.

In Düsseldorf blijkt ICE 104 naar Amsterdam 25 minuten vertraagd. Corry heeft dus nog tijd wat te gaan wandelen en komt op tijd terug met koffie en bier.

Om 22.00 op Utrecht Centraal hadden we nog een heel leuke, onverwachte ontmoeting met Berndine, die daar net aankwam met een trein uit Amsterdam.

23.25 weer thuis. Het laatste stukje duurde langer door geplande werkzaamheden van de NS: stopbus van Woerden naar Nieuwerkerk.

Wat doe je dan als eerste als je thuiskomt: de blog bijwerken.

We werden verwelkomd door een prachtige tekening van Adji en een koelkast met koude biertjes, oude kaas en gerookte haring. Onze dag kan niet meer stuk.

Dit is dus het laatste verhaal op deze blog. We vinden het heel leuk dat er zoveel mensen hebben meegelezen. Voor ons was het een fantastische reis, die in alle opzichten aan onze verwachtingen heeft voldaan.

Als we gezond blijven, doen we dit misschien over een aantal jaren nog wel eens een keer.

1. Bertus:
    23 juni 2019
    Dank dat ik jullie reis op deze wijze kon mee beleven.
    Welkom thuis 😘
  2. Hk:
    23 juni 2019
    Wanneer gaan jullie weer. De reis van een halve zool. Was leuk juĺlie te volgen en behouden weer thuis. Bedankt voor de blog. Ik reisde een beetje mee.
  3. Josee:
    24 juni 2019
    Fijn dat jullie reis zo geslaagd was en dat wij daarvan mochten meegenieten! Jullie hebben de hitte mee naar hier gebracht😜👍
  4. Renilde:
    24 juni 2019
    Welkom thuis! Ik heb jullie op de kaart gevolgd. Een fantastische trip. Blijf maar lang nagenieten. Liefs!
  5. Kina:
    24 juni 2019
    Welkom thuis: there s no place like home 😍. Reiskleding in de was en de bikini stand by 😎
  6. Annemieke:
    24 juni 2019
    Bedankt voor het meereizen, heb net als Renilde de kaart erbij gehad.
  7. Namle:
    28 juni 2019
    Erg leuk, deze log!
    Heb ervan genoten, met koffie & koekjes.
    En wàt snel weer thuis .. !