Dag 29 - laatste dag in de natuur

22 juni 2019 - Domodossola, Italië

Vanmorgen hebben we lang uitgeslapen. Pas om 10.45 gestart met een korte wandeling.

Tijdens de eerste afdaling, bleek dat de voorzool van mijn rechter bergschoen is losgekomen. We hadden gisteren al gezien dat dat dreigde.

Eerst Sacro Monte di Domodossola bezocht. Deze kerk, uit de 17e eeuw, heeft een aantal kapellen met daarin voorstellingen van de kruiswegstaties. Voor elke statie een kapel uit verschillende bouwstijlen: barok tot neo-klassiek (stond in de folder). Daar hebben ze rastertjes voorgezet zodat het er niet aantrekkelijk uitzag. Gelukkig is de lens van mijn telefoon zo klein dat ik foto's kan maken zonder raster er op.

Daarna afgedaald naar Domodossola.

Omdat de zool steeds verder los kwam en lopen niet goed meer mogelijk was, heeft Corry me gedumpt op een muurtje en is de stad ingegaan om tie wraps te zoeken (met dank aan Daphne). Gelukkig was er markt en lukte dat snel. Schoen gerepareerd. Ik weet niet wat we hadden moeten doen als dit gisteren was gebeurd. Voortaan maar tie wraps op de checklist.

Lekker geluncht bij een visrestaurant in de stad. Pasta en huiswijn. Na een heerlijke lunch weer naar boven en dat valt niet mee met de warmte. In de supermarkt ook nog even een Roero Arneis gescoord voor € 6.00. Ben benieuwd hoe die is.

De zool hield zich redelijk naar boven, dus morgen naar beneden moet ook lukken. Corry verbetert de reparatie nog even.

Vanavond brood met kaas en wijn.

Morgen weer naar huis. We zouden met gemak in één dag van hier naar Nieuwerkerk moeten kunnen komen. De trein uit Basel heeft er nog geen 6,5 uur voor nodig om in Utrecht te komen.

Afgezienvan het feit dat er in Nieuwerkerk geen treinen rijden dit weekend, vanwege het vervangen van de rails, iets wat Adji en Djuna vandaag met Joost nauwlettend zijn gaan inspecteren en nabouwen.

1. Annemieke:
    Fijne thuisreis
  2. Hk:
    22 juni 2019
    Leuke variatie op plakken, Jan. Advies Neem altijd ductape mee.
  3. Kina:
    22 juni 2019
    Als je Corry ook niet (bij je) had 🤣. Goeie reis hier naartoe en gooi (bijna) al je kleding af want het wordt heet hier 😀😎
  4. Angela van Etten:
    22 juni 2019
    Goede reis naar huis en bedankt voor alle reisverhalen waardoor ik me ook een beetje mee op reis voelde.
  5. Loes:
    22 juni 2019
    Goeie terugreis! Ik geniet zelf nog even van Italië. Zal jullie verhalen missen!
  6. Emiel en Annemieke:
    23 juni 2019
    Wekomthuis,weer...we hebben de stoomtreinen van Adji gehoord👍🤗
  7. José:
    23 juni 2019
    Wat een ingenieus idee met die tie wraps!
    Welkom terug in een tropisch Nederland. Het was erg leuk om jullie te volgen op het blog tijdens de reis!
  8. Sandra:
    23 juni 2019
    Met veel plezier heb ik jullie vakantie verslag gelezen en de foto's bekeken. Bedankt voor het inkijkje bij deze bijzondere reis. 😊
  9. Annie:
    23 juni 2019
    Goede reis naar huis. Bedankt om op deze manier deelgenoot te mogen zijn van jullie tienertoer. Erg genoten.