Dag 24 - wijn en water

17 juni 2019 - Palermo, Italië

Vanmorgen hebben we een bezoek gebracht aan Cantine Florio. Dit is het eerste Italiaanse bedrijf dat de Marsala wijn produceerde. Na bezoek aan de kelders, waar 6 miljoen liter Marsala ligt opgeslagen (de oudste vaten uit 1941), hadden we een proeverij van een witte wijn, een rode en twee Marsala's.

Daarna door Mia naar het station gebracht. Ons dieseltje bracht ons weer naar Piraineto, waar we weer overstapten naar Palermo.

Bij het haventerrein vonden we een ticket office van onze scheepvaartmaatschappij (GNV). We kregen snel te horen dat we naar een ander kantoortje moesten aan de andere kant van de terminal. Er stond duidelijk verboden toegang, maar ze hadden ons die kant op gewezen. Geen enkele voorziening voor voetgangers. Laverend tussen heftrucks, vrachtwagens, gloednieuwe Peugeot's en nog veel meer, naar het goede kantoor, waar we een uur te vroeg aankwamen. Uiteindelijk hadden we ook buitenom kunnen lopen, maar ze spreken allemaal slecht Engels.

Een biertje en een pizza op de kade genomen.

Om 21.30 vertrekken we naar Genua. We hebben een vierpersoons hut geboekt, maar er zijn maar twee bedden opgemaakt. Luxe.

1. Loes:
    17 juni 2019
    Goeie overtocht! Lekker relaxed, uren op zo’n schip.....
  2. Kina:
    18 juni 2019
    Ja, je kunt geen kant op...haha
  3. Mia en Elio:
    18 juni 2019