Dag 16 - Hydra

9 juni 2019 - Hydra, Griekenland

Vandaag zijn we, in anderhalf uur, vanuit Pireaus naar Hydra gevaren met een snelle boot van de Flying Dolphins. We zullen hier drie nachten blijven. Hydra is een klein, mooi, autovrij, eiland (69 km2) in het noorden van de Egeïsche Zee. We zijn van plan hier twee dagen te gaan wandelen, maar het lijkt er op dat het erg warm gaat worden. Vandaag was het al 31 graden. Hopelijk werkt de zeewind mee, het een paar graadjes koeler te maken.

Naar de haven gebracht en vaarwel gekust door Tatjana en Apollo (ja Emiel: hier is het heel gewoon als mannen elkaar kussen).

Roken aan boord is verboden. Dit geldt niet voor de boot zelf 😜 Tussenstop bij Póros. De langzame boten van vroeger, waren aangenamer. Nu zit je in een soort stinkende bus.

We hebben een heerlijke rustige hotelkamer, iets hoger in het dorp, weg van het massatoerisme. Heerlijk bed en eindelijk weer een haak waar je je douchekop in kunt hangen. Weliswaar op navelniveau, op je knieën om je haar te wassen, maar wat wil je?

Lekker buiten gegeten bij Annita. Heerlijke temperatuur. Jan lekker gebakken Dorade, Corry inktvis en moussakás, beiden ouzo (aangelengd met water), Griekse salade, een toetje met chocolade (fruit genoemd) en Griekse koffie (skètos - zonder suiker). Ongeveer zeven katten, die hopen dat er wat van de tafel valt. Wat een heerlijke, ontspannen vakantie.

Ik ben zo blij dat Corry een beetje Grieks spreekt. In ons hotel en het restaurant wordt echt geen Engels gesproken.

Toen moesten we ons hotel weer terug vinden. Corry wist feilloos de weg te vinden door de kruipdoor sluipdoor steegjes, terwijl ze constant riep: 'het komt wel goed'. Kennelijk heb ik dat nodig.

1. Kina:
    9 juni 2019
    Jij hebt toch geen haar, Jan? ...hihi.
    Ohhhh, wat heerlijk om zoals Corry te zijn! Ik heb t wel es vervloekt als iemand het riep maar in deze situatie is het heerlijk...komt goed, Jan!
  2. Corry:
    10 juni 2019
    De opbouw van de plaat doet erg denken aan die van de bergdorpjes op Kárpathos en Amorgós, waar we in vroeger jaren met Edward en Margreet geweest zijn: Kruipdoor-sluipdoor, en lukt 't niet linksom dan is er wel weer een rechtsom te vinden. En dan ineens ben je waar je wilt wezen.
  3. G en P Acket- van der PLas:
    10 juni 2019
    Dag samen,
    Sinds jullie meebeleefde mooie muziektheater hoor ik nog steeds de geweldige sopraan van M.C. in Bellini! Ook onvoorstelbaar mooi en....voor eeuwig indrukwekkend! Wensen Corry en Jan fijne dagen op Hydra en veel genieten van de ontspannen sfeer en geweldige uitzichten die ook dit eiland eigen zullen zijn. Jullie hebben best al heel veel gezien, super! Groetjes en lekker eten straks.....Gerard & Paula