Dag 17 - Hydra - wat is het hier mooi

10 juni 2019 - Hydra, Griekenland

We hebben in dit hotel een ontbijt, om 9 uur. Voor die tijd wilden we al gaan wandelen. Niet gelukt: we werden om 8.30 wakker. Het is hier heel stil, hooguit een kraaiende haan. Het ontbijt is vorstelijk te noemen.

Daarna (om 10 uur) gestart met onze wandeling. Het is dan al 26 graden. Na anderhalf uur en ca. 500 meter stijgen, bereikten we het klooster Profitis Ilias Monasteri. Onderweg kwamen we een aardig Grieks echtpaar tegen, waarmee Corry alweer druk in gesprek was, toen ik kwam aansjokken. Ik zei: jasas, waarop de man zei: jasas, ti kánis? Ik zei: kalá, esis? En toen dacht hij dat ik Grieks sprak en kon ik het verdere gesprek niet meer volgen. Hij vertelde nog dat we met gods hulp binnen een kwartier boven zouden zijn. Zonder gods hulp bleek het twintig minuten te zijn, dus dat scheelt niet eens zo veel.

Na het klooster langs Mount Eros naar het westen over een rotspad. Prachtige vergezichten, we kwamen niemand meer tegen. Alleen het geluid van de wind en de krekels. Door de wind uit zee hadden  we niet veel last van de hoge temperatuur.

Op een gegeven moment van het pad af omdat de wandeling veel te lang zou gaan duren. Het kortere pad (een oude kalderími) was echter veel lastiger te lopen en moeilijker te vinden. Het werd steeds zwaarder en het beetje water, dat we nog over hadden, was warm. Om half vier, na vijf en een half uur wandelen in de hitte, kwamen we, behoorlijk uitgeput en met rode hoofden van de inspanning, weer terug in ons hotel. Koele douche en koud biertje, flinke siësta.

Eenvoudig gegeten (halve liter wijn, geen etiket), daarna nog even genoten van een espresso aan het water.

1. Renilde:
    10 juni 2019
    Prachtig!
  2. Annemieke:
    11 juni 2019
    Ik geniet zo van de verhalen en prachtige foto's. Kijk uit naar die van morgen! Benblij dat jullie van wandelen houden
  3. Bertus:
    11 juni 2019
    Paar dagen gemist vanwege de Roparun.
    Ben nu weer bij☺️
    Blijf genieten van al het moois onderweg en zorg(vooral s’avonds)dat jullie genoeg drinken.
  4. Maaike:
    11 juni 2019
    Hihi, Jan wat schrijf jij grappig, ik word er blij van!
  5. Jan de Klepper:
    11 juni 2019
    Daar maak je mij dan ook weer een beetje blij van
  6. Annie:
    11 juni 2019
    Lees jullie belevenissen elke dag met veel plezier. Leuke stijl van schrijven.
    Mooie foto's ook deze keer, prachtige vergezichten.