Dag 18 - Hydra - strand en zon

11 juni 2019 - Hydra, Griekenland

De verwachting is dat het een paar graden minder warm is vandaag. We doen een beetje rustig aan, omdat het gisteren eigenlijk veel te zwaar was.

Het is gewoon 28 graden. In één uur, in de brandende zon, wandelden we naar Vlychos Plakes beach. Te heet al weer.

Nooit gedacht dat ik dit ooit in mijn leven zou doen: we hebben decadent strandstoelen en handdoeken gehuurd. Onze bergschoenen staan naast de stoelen. Heerlijk in zee gezwommen, alleen het in en uit het water gaan is lastig op je blote voeten op de hete scherpe steentjes. Iedereen heeft strandschoentjes, wij niet. Corry heeft daar een geweldige, maar lachwekkende, oplossing voor gevonden. Zie de foto's.

Uren op een stoel zitten is niet echt iets voor ons, maar in de schaduw van een parasol, e-book, drankje en een koel windje, lukt dat wonderwel.

We zijn met de taxi-boot terug gegaan, moesten toch een retour betalen. Flauw.

Vanavond wat luxer gegeten dan gisteren, aan zee. Ik had tagliatelle met zeeëgel en zomertruffel. Heerlijk. Op Corry's bord een quinoa salade, net als in Thessaloníki, een gezamenlijk voorafje met gebakken kaas, opgekrikt met vijgen, granaatappel en walnoten. De huiswijn had een mooi, maar niet officieel (van het restaurant Téchnē), etiket. Het was een witte wijn (Moschofilero) van Nemea op de Peloponnesos. Lekkere citrus smaken, lekker zuurtje.

Weer mooie zonsondergang, weer geen camera bij me. Telefoon doet het ook wel aardig. Om 22.00 aan zee een heerlijke temperatuur.

Aan de haven kwamen we nog twee vissertjes tegen, die geld inzamelen om wormen te kopen. Op hun bordje staat dat je wel een foto mag maken. Na een bescheiden donatie werd er direct geposeerd.

Het terugvinden van ons hotel is iedere avond een avontuur. Overdag niet zo moeilijk, maar in het donker behoorlijk lastig. Ellenlange trappen, en als je dan te hoog bent, weer dalen en ergens anders weer omhoog. Dat in de warmte (in de stad niet zo koel als aan zee), nadat we samen een fles wijn leeg gedronken hadden.

Morgen wordt een lange dag. Op weg naar Italië reizen we de hele dag en nacht. Vroeg op.

1. Kina:
    11 juni 2019
    Mooi om te lezen dat jullie ook "gewone" mensen zijn met de strandstoelen etc, haha. Na iedere inspanning hoort (op onze leeftijd) een ontspanning (kan de smiley knop niet vinden..)
  2. Ariane:
    12 juni 2019
    Schatten, niet zo uptight hè! Lekker genieten hup!
  3. Ariane:
    12 juni 2019
    Ik lees met veel plezier over jullie avonturen, heerlijk!