Dag 3 - naar Budapest

27 mei 2019 - Budapest, Hongarije

We waren doodmoe gisteravond. Na het concert niet meer naar de bar geweest, waar we nog een gratis drankje hadden kunnen krijgen.

Na een ontbijtje in de stad, de trein naar Budapest genomen en vanuit de trein een Hostel gereserveerd en aanbetaald, vlak bij (nou dat bleek toch nog wel een halfuur wandelen) het station Budapest Keleföld, waar we morgen veel te vroeg zouden moeten vertrekken. Mooi toch die techniek.

We waren niet van plan naar Budapest te gaan, maar bleek noodzakelijk omdat de directe trein van Wenen naar Belgrado is opgeheven. Een leuke verrassing om ineens in zo'n mooie stad te zijn. Eigenlijk vinden we Budapest veel aantrekkelijker dan Wenen. Wenen is misschien iets te chique voor backpackers op bergschoenen 😀

En.... Openbaar vervoer is hier gratis voor 65 plussers!!!!

Reizen is zo leuk. We waren van plan hier één nacht te blijven en morgenochtend vroeg door te gaan. Budapest blijkt een zo aantrekkelijke stad dat we net een extra nacht geboekt hebben.

Werd mede veroorzaakt door een ATM, die het geld toch uit spuwde nadat we op 'decline' hadden gedrukt omdat we de wisselkoers wat hoog vonden 😁. Ik dacht de transactie daarmee af te breken (sorry Annemarie).

Vanmiddag met de gratis tram, die zoveel herrie maakte dat je elkaar niet kon verstaan, naar de Donau gereden en daar over de Vrijheidsbrug van Buda naar Pest gewandeld. Daar de markthal bezocht waar we wat lokale lekkernijen gegeten en gedronken hebben.

Vanavond heerlijk gegeten met een mooie lokale wijn, voor weinig geld. Had ik al verteld dat ik in ieder land een lokale wijn wil drinken? Tot nu toe goed gelukt.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Loes:
    27 mei 2019
    Dit wordt wel een beetje If it’s Tuesday this must be Belgium... (voor de jongeren onder ons, dat was een hit in de 60’er jaren).
    In dit tempo reizen jullie Europa zo uit en zit je in Azië.
    Maar daar wordt het wat lastiger met lokale wijnen.
    Geniet ervan!
  2. Jan de Klepper:
    27 mei 2019
    We gaan morgen wat rustiger aan doen. Doordat we nu wat sneller zijn doorgereisd, hebben we straks wat meer tijd in de natuur. Bovendien houden we rekening met wat vertraging, naarmate we verder naar het oosten gaan.
  3. Kina:
    Alles beter dan hier: staking OV 😤
  4. Ariane:
    28 mei 2019
    Wie is toch die vrouw in die paarse jas?
  5. Jan de Klepper:
    28 mei 2019
    Oh, dat was iemand die probeerde een zitplaats te reserveren in een trein 😀
  6. José:
    28 mei 2019
    Wat een avontuur! Wat beschrijf het allemaal leuk, Jan!
  7. Jan de Klepper:
    28 mei 2019
    Ik weet niet of ik dit avontuur makkelijk was aangegaan zonder mijn privé reisleidster.
  8. Namle:
    28 mei 2019
    Budapest vonden wij ook erg leuk, vooral die pop-up café’s, zomaar op n stukje grond waar n huis was gesloopt.
    Wat we ook wel deden: met n willekeurige tram naar t eindpunt en dan weer terug.. ja, je moet wat he😅
  9. Corry:
    28 mei 2019
    Ja, zeker als 65+er moet je dat doen... Geheel gratis!
    We hebben er heel wat tram-uurtjes opc
    zitten