Dag 11 - Metéora

4 juni 2019 - Kastraki, Griekenland

Vanmorgen om 9.00, ivm onze vermoeidheid van gisteren, de lijndienst bus naar boven genomen.

Daar weer ons ontbijtje genuttigd, zittend op een steen, genietend van het schitterende uitzicht. Daarna het Varlaamklooster bezocht. Het klooster is aardig, maar ik was meer geboeid door het krankzinnige massa toerisme.  Gelukkig was er een wandelroute terug mogelijk, we konden hem zowaar vinden en hebben een ca. vier uur durende wandeling gemaakt door de natuur. Heerlijk na al die steden. Het weer is aangenaam, rond 20 graden. De natuur is overweldigend.  Je loopt in de geur van tijm en oregano, temidden van vogelgeluiden en die indrukwekkende bergen, af en toe een overstekende schildpad en veel bloemen.

Op een gegeven moment, wat afgedwaald van het goede pad, werden we belaagd door minstens zeven blaffende honden. Corry was zo gebiologeerd, dat ze niet zag dat ze bijna op een Esculaap slang stapte, van minstens een meter lang.

De honden bleken te horen bij een schaapskudde die even later over het veld stroomde. In haar beste Grieks vroeg Corry de herder de weg. Rond half twee zaten we in Kastraki aan een halve liter Mythos (alweer sissend naar binnen).

Rond 15.30 terug in hotel, nadat we nog even (voor niets, want gesloten) langs het station waren gelopen om te kijken of we de trein naar Athene morgen moeten reserveren. We gaan het wel weer zien.

Het bordje 'niet storen' heeft geholpen!

1. José:
    5 juni 2019
    Zo... spannend momentje met die honden en de slang 🥺
  2. Jan de Klepper:
    5 juni 2019
    Dat viel wel mee: blaffende honden bijten niet en de Esculaap slang is niet gevaarlijk.