Dag 12 - naar Athene

5 juni 2019 - Athene, Griekenland

Zo'n treinreis is een soort rustdag.

Om 9.30 stapten we in het grommende dieseltje.

Op het station Paliofársalos, waar we moeten overstappen naar Athene, elektronische routeborden, die niet werken. Wel een stationschef, die al die reizigers mondeling moet informeren.

Twintig minuten wachttijd dus tijd genoeg voor Corry om 2 espresso te halen aan de andere kant van het spoor. Daarna een comfortabele intercity met gratis gereserveerde plaatsen. Over een mooie nieuwe spoorlijn langs bergen en zee.

13.30 in Athene, 15.00 bij Tatjana, nadat Corry me feilloos via de metro en de tram door Athene geloodst heeft. Ontvangen met ijswater met citroen. Heerlijk.

Er werd een heel programma gemaakt van de dingen die we hier gaan doen.  We zijn van plan zondag door te reizen naar Hydra.

Tatjana's moeder (85) had een heerlijke traditioneel Griekse maaltijd voor ons gekookt. Gesuikerde vijgen uit eigen tuin als toetje.

Vanavond, met Tatjana en Apollo, naar het Stavros Niarchos Foundation Cultural Center gewandeld, de bibliotheek bekeken en vanaf het dakterras Athene bewonderd. Op de bovenverdieping was ook iemand op een heel oude piano Griekse muziek aan het spelen. Een dame zong erbij en uiteraard viel Tatjana direct in.

De terugweg was twee keer zo lang als de heenweg, omdat Tatjana volledig verdwaalde in de wijk waar ze haar halve leven al woont en dat is best knap te noemen. Nu om 00.30 is het nog steeds 20 graden.

1. Bertus:
    5 juni 2019
    Da’s zeker knap 😂😂😂
  2. Tatiana Papastergiou:
    Πολύ ωραίες φωτογραφίες.Mooooi!
  3. Annemieke:
    6 juni 2019
    Praten jullie Grieks met Tatjana?
  4. Jan de Klepper:
    6 juni 2019
    Corry wel, maar ik snap er geen jota van
  5. Corry:
    Ik probeer het...