Dag 13 - Athene

6 juni 2019 - Athene, Griekenland

Lekker geslapen in ons heel smalle bed.

Vanmorgen met de bus naar Pireaus om wat boottickets te printen voor de komende week. Daarna met de metro naar Evangelismus, waar ik graag Lykavitos (Wolvenheuvel) wilde beklimmen (20 jaar geleden ook gedaan). Viel mee, ondanks de temperatuur van 25 graden. Pas vanaf Lykavitos besef je hoe groot deze stad is. Bijzonder is dat alle huizen wit zijn.

Onszelf beloond met een koel glas Sauvignon Blanc.

We hadden nog wel naar de Roman Agora willen gaan, maar het was te warm.

Bij Tatjana weer verwelkomd met een heerlijk glas citroen water, daarna aan de traditioneel Grieks maaltijd met artisjokken taart, feta, tomaten en worstjes. Intussen met Tatjana en Apollo allerlei onderwerpen aangeroerd, van songfestival tot verzekeringen, van Sleipnir tot de wederopbouw van Servië.

Vanavond naar een openlucht bioscoop geweest. Film over het leven van Agatha Christie. Engels af en toe moeilijk te volgen en een complex verhaal. Aparte ervaring: midden in de stad, tussen de flats met op de achtergrond de geluiden van de grote stad. De Griekse ondertiteling hielp niet echt. Tatjana vertelde dat er in haar jeugd veel van dit soort openlucht bioscopen waren en ze er vaak is geweest.

1. Annemieke:
    7 juni 2019
    Wat een mooi uitzicht Corry en prachtige foto
  2. Mieneke:
    7 juni 2019
    Wat mooi dat wij thuisblijvers mee mogen reizen met jullie! Bedankt en Safety first! Liefs, Mieneke B.
  3. Kina:
    7 juni 2019
    Romantisch hoor zo'n smal bedje 😍. Weet je wat ik nou niet begrijp Jan? Ik zie jou veel alcohol drinken en ik zie geen grammetje vet; als ik dat doe, dij ik alleen maar oud? De verkeerde wijn misschien? 🤣😅
  4. Jan de Klepper:
    7 juni 2019
    Kina, ik drink minder alcohol dan ik graag doe voorkomen. En ja: ik probeer zoveel mogelijk lekkere wijn te drinken. Het leven is te kort voor slechte wijn. Ga met Corry maar eens in discussie over die vet grammen 😜
  5. G en P Acket- van der PLas:
    Hoi Corry en Jan,
    Nou zeg, jullie lopen wat af, knap hoor! De oude grond onder jullie voeten roept bij ons gevoelens van respect en dank op. Willen niet overdrijven, maar het besef dat jullie vakantieland in ''zekere mate'' als bakermat van onze beschaving wordt gezien, roept positieve gevoelens op. Bij jullie zeker ook, ondanks de pijnlijke gewrichten? Trouwens, de vijgen leken ons ook prima en zagen er heel lekker uit, maar wel met een paar hele grote slokken heerlijke plaatselijke wijn erbij, toch? In Nederland stormt het zo nu en dan. Bij jullie is het weer hopelijk rustig en niet te warm. Beste groeten, ook aan jullie gastheer en gastvrouwen, G & P
  6. Kina:
    7 juni 2019
    Dank voor je bemoedigende advies, Jan..
    Proost!